Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?
|Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu aniżeli przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•   Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziÅ‚o o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalajÄ…c pojedyncze jego skÅ‚adniki
•   Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupÄ™ Å»ywiec kampania traktujÄ…ca napoju powstaÅ‚ego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreÅ›lanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki byÅ‚a przez kilka tygodni idealnÄ… na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•   Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana byÅ‚a reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno byÅ‚o ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolÄ™ zbliżania siÄ™ do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie i banalny.